Välkomna
Här kan ni titta på bilder och läsa om mitt och
mina fiskevänners äventyr på sjöar runt om i sverige,
Ni är ochså välkomna att skicka in Bilder och
eller annat som rör Fisket i sverige
till : team.rodingen@live.se
Peter/Team Rödingen











måndag 20 juni 2011

Vätterfejden resume Undensten






















































Nu är det dags att ladda inför Vätterfejden den 2 juli (mera info på SWFF:s blogg)

Årets resa till Rävsten Undensten blev en lyckad resa för mig och Hasse.Överlag var det väldig trögt för dom flesta båtarna även för oss i början,men på tisdagen efter 3 dagars fiske lossnade det 3st Laxar vikter 4.8 kg , 10.8 kg , 13.8 kg ,onsdagen tom balja.Torsdagen P.B. för mig 1st Lax 17.5 kg och även för båten (kanoten) scantic 570.fredagen med sitt väldigt fina vädret kom Laxen sent 20.00 tog den på ett ytspö en Lax på 12.3 kg ,lördagen åkte vi inte ut förän 12.00 ca. efter allt var i tog det 15 min. sen satt den där på riggen Lax 12.8 kg sen hände inget mera på hela dagen .6st Laxar tottalt med en samanlagd vikt på 72 kg medelvikt 12 kg 4 st på rigen och 2st på ytan blyat 50 till 35 gram väldas bra tycker jag. vi var nöjda med både fisket och att vi kunde fiska alla 8 dagarna.







Här lite bilder från Fiskeveckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar